Tietoa meistä

Mielenterveyden Keskusliiton Hyvinkään osasto ry perustettiin 10.10.1971 psykiatrisesta sairaalasta kotiutuneiden potilaiden ja heidän omaisten aloitteesta. Nykyään yhdistyksen nimi on Mielenterveysyhdistys Hyvinkään Verso ry.

Yhdistyksen tavoitteena on edistää kuntalaisten hyvinvointia erilaisissa elämäntilanteissa, ennaltaehkäistä sairastumista, edistää psyykkistä- ja fyysistä terveyttä sekä sosiaalista ja toiminnallista kuntoutumista. Tavoitteena on saada toimintaan Hyvinkäällä ja lähikunnissa asuvia mielenterveyskuntoutujia, heidän läheisiään sekä vapaaehtoistoimijoita. Lisäksi yhdistyksemme tukee Hyvinkään ja lähikuntien julkista sektoria asiakastyön tavoitteissa ja kehittää yhteistyössä mielenterveyspalveluita sekä ennaltaehkäisevää työtä.

Yhdistyksellä on jäsentalo Hyvinkään Valtakadulla, jossa jäsenet ja henkilökunta tekevät yhdessä talon toiminnalle välttämättömiä askareita. Jäsentalo on kohtaamispaikka mielenterverveyskuntoutujille, jotka kaipaavat toiminnallista ja sosiaalista kuntoutusta. Jäsentalo on jäsenten kohtaamispaikka, jossa järjestetään erilaista toimintaa mm. vertaistukiryhmiä, joissa voi oppia tai opettaa ja saada onnistumisen kokemuksia. Talon toiminta perustuu vertaistukeen, kunnioitukseen, tasavertaisuuteen ja vapaaehtoisuuteen. Toiminnan päätavoite on jäsenten sosiaalinen kuntoutus ja mahdollisimman hyvä elämä. Toimintaa rahoittaa STEA , Keski-Uudenmaan hyvinvointialue ja Hyvinkään kaupunki.

MITEN PÄÄSEN VERSON JÄSENEKSI?

Olet tervetullut aluksi tutustumaan rauhassa yhdistyksen toimintaan esimerkiksi osallistumalla ryhmiin tai retkiin. Kun tunnet olevasi valmis liittymään jäseneksi, saat tietoa ja ohjeet henkilökunnalta, jonka jälkeen voit maksaa jäsenmaksun 17 €/ vuosi Lammin Säästöpankkiin yhdistyksen tilille: FI 63 4260 0010 3251 13.

Muistathan kirjoittaa maksusuoritukseen osoitteesi ja puhelinnumerosi! Tiedot tarvitaan jäsenrekisteriin ja -postin lähettämiseen esim. jäsentiedotteet.

Verson hallitus hyväksyy kokouksessa uudet jäsenet.

Jäsenmaksun voi myös maksaa käteisellä Versotalon kahvioon!

Liittymislomake

Jäsenmaksun valinta